SPS

Voltooid:
1997
Locatie:
's Hertogenbosch, Nederland
Industrie:
Industrieel
Eindgebruiker:
SPS
Type systeem:
Lamellenbaan Systeem
Aantal docks:
3
Aantal trailers:
1
Product:
Gepalletiseerd stucwerk en muurverf

Lamellentransportbaansysteem voor stroomlijning pendeltransport

SPS is actief in de ontwikkeling, productie en verkoop van sierpleister, muurverf en lakverven. De onderneming heeft circa 200 werknemers en twee vestigingen met een gezamenlijk oppervlak van 50.000 m2, verdeeld over de productiefaciliteit en het distributiecentrum. De onderneming is onder meer actief in de Benelux-landen, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Rusland en Polen.

Voor een gestroomlijnd pendeltransport tussen de productiefaciliteit en het DC, die circa 10 kilometer uit elkaar liggen, gebruikt SPS een lamellentransportbaansysteem van Ancra. Bij de productiefaciliteit is een 27 meter lang docksysteem met stalen lamellen geïnstalleerd. Om het systeem stabiel genoeg te maken, worden de draagprofielen in het midden en aan het uiteinde ondersteund en heeft de baan twee transportkettingen. Bij het vorkheftruckstoppunt kan het docksysteem worden beladen met gemengde ladingen, zoals pallets en stalen kooien. Buffercapaciteit en minimale stilstandtijd voor vrachtwagens zijn het positieve gevolg van de installatie van het laaddocksysteem, dat bestaat uit 2 segmenten met een gezamenlijke lengte van 28 meter (de lengte van twee vrachtwagenladingen).

De oplegger is uitgerust met een aluminium lamellenbaansysteem van Ancra en een pneumatisch bediende roldeur. Het lossen verloopt met een snelheid van 6 m/minuut. De installatie is opgebouwd uit twee delen: Het eerste deel is bestemd voor het klaarzetten van vracht en het tweede deel voor bufferopslag. Dit vormt een logistieke scheiding voor productie en verzenden. Het Ancra-opleggersysteem is technisch zo ingericht dat het ook stand-alone kan worden gebruikt voor het lossen van geretourneerde vracht bij de productiefaciliteit. Met het Ancra-lamellentransportbaansysteem kunnen de pendelvoertuigen van SPS circa 15 keer per dag (in een tijdsbestek van 12 uur) heen en weer rijden. Bovendien biedt dit systeem optimale flexibiliteit, doordat het zowel stand-alone kan worden gebruikt als voor laden en lossen via het dock.

(Let op het laden van de factsheet kan enkele seconden duren.) Download factsheet

Referentie projecten